Daily Archives: Şubat 26, 2012

.::Mehmet Bulduk “Fedakarlık yapacaklarsa, açlığa, tokluğa katlanacaklarsa, sabırlılarsa yapsınlar. Bu özelliklere sahip değillerse bu mesleği seçmesinler. Sonra acı çeker, üzülür, dönüşü olmayan bir yola girmiş olurlar…”::.

1- Çocukluk yıllarınızdan kısaca bahseder misiniz? Sanata ilginiz hangi yaşlarda başladı?

Mehmet Bulduk: Esnaf bir ailenin çocuğu olarak İstanbul’da dünyaya geldim. Ailem beni çocuk oyunları izlemem için tiyatroya götürürdü. Arkadaşlarımla kurduğum oyunlar hep, tiyatro tarzında olurdu. Onlara taklit ve muzipçe hareketlerde bulunurdum. Benim bu halime çok gülerlerdi, birlikte eğlenirdik. Okul yıllarımda müsamere çalışmasıyla tanıştım. Ortaokul son sınıfta Türkçe öğretmenimin beni keşfetmesiyle içimde bastırılmış yetenek ortaya çıktı. Eskiden Liseler arası tiyatro yarışmaları vardı. Okulumuzda bu yarışmaya katılmak için hazırlıklara başlamış. Türkçe öğretmenimiz, ortaokul ve lise bölümünde okuyan bütün öğrencileri, yetenek sınavına sokarak başaracağına inandığı öğrencileri seçerek takımını oluşturdu. Bu takımın içinde bende vardım. Çok heyecanlıydım. Provalar yapıldı, gösteri günü geldi çattı. Sahneye çıktık, işte ne olduysa o zaman oldu. Bu işin eğitimsiz olmayacağına inandığım için  Şehir Tiyatrolarının kursiyer çocuk bölümüne ailem kaydımı yaptırdı. Ben artık mesleğimi buldum dedim. Deyiş o deyiş, hala  sahnelerdeyim. Okuldaki ilk amatör oyunum  Moliere’nin “Cimri” adlı oyunu. Bu mesleği seçmeme neden oldu.

2) Sinema ve dizi kariyeriniz öncesinde bir tiyatro geçmişiniz var. Okul yıllarınızdan ve oyunlarınızdan bahseder misiniz?

Mehmet Bulduk: İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü mezunuyum. Bölüm Başkanımız ve sahne hocam Sayın Yıldız Kenter’dir. Kendisinden çok şey öğrendim. Konservatuarda her yıl sergilenen gösterilerde okula ilk girdiğim yıldan mezun olana kadar bütün oyunlarda rol aldım. Bu oyunları hocam Yıldız Kenter yönetti. Oynadığım oyunlardan bazıları şunlardır: Brian Friel’in yazdığı “Ver Elini Yenidünya”, Shakespeare’in oyunlarından birer kolaj çalışması ve Anton Çehov’un “Martı” adlı oyunu v.b.

*Resme tıklayarak büyütebilirsiniz.

3) Sinema kariyeriniz nasıl başladı? Hatırlıyorsanız, ilk set gününüzü anlatır mısınız?

Mehmet Bulduk: Şehir Tiyatrolarında yevmieli  oyunculuğa başlayıp gece oyunlarında rol alınca, tiyatrodaki ağabeylerimiz, sinemada çalıştıkları yönetmenlerle beni tanıştırdılar. Şehir Tiyatrosunda ilk oyunum “Yunus Emre”dir. 1974-1975 sezonu… İlk filmim Cüneyt Arkın’ın oynadığı  “Yarınsız Adam” (Remzi Jöntürk). İlk set günüm de çok heyecanlı ve aşırı dikkatliydim. Hata yapmak istemiyordum. Bunu fark eden yönetmen beni rahatlattı, bol provalı bir çalışmadan sonra çekime geçildi. Yönetmen çıkardığım işten çok memnun kaldı. O anı unutamam.

4) Tiyatro kökenli genç bir oyuncu olarak, sinemada ne tür zorluklarla karşılaştınız?

Mehmet Bulduk: Yeşilçam piyasası tiyatro sanatçılarına, sinemada pek  rağbet etmezdi. Şimdiki gibi değildi durum.  Şimdi tam tersi, tiyatrocu değilsen hiçbir işte çalışamazsın. Yeşilçam da önce filmciler, sonra tiyatro oyuncuları gelirdi. Bunun sıkıntısını yıllarca çektim.

5) Çalışma disiplini açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Rolü üzerine düşünen bir oyuncu muydunuz yoksa her şey sette başlayıp sette mi bitiyordu?

Mehmet Bulduk: Rolümü ince eler sık dokurum. İşkolik bir yanım vardır. Yorgunluk nedir bilmem, çılgınlar gibi çalışırım. Bir çalışmaya girdiğim zaman, asosyal bir insan olurum, rolümü ortaya çıkarana kadar. Rol hazırlığımı son dakikaya bırakmam, sete ezber giderim. Ezberlemek, tiyatronun vermiş olduğu bir disiplin. Onun için sette bana sufle vermezler.

6) İzleyicilerimiz sizi ağırlıklı olarak Şener Şen ve İlyas Salman ile birlikte oynadığınız Erkek Güzeli Sefil Bilo ve Ferdi Tayur ile birlikte oynadığınız Benim Gibi Sevenler adlı filmlerden tanıyor. Bu filmlerle ilgili anılarınızı ve sizin için ne ifade ettiklerini anlatır mısınız?

Mehmet Bulduk: Bu her iki filminde bende özel bir yeri ve anısı var. Şehir Tiyatrosunda Münir Özkul ve Şener Şen ile oyunda beraberiz. Bir gün Münir Özkul bana, gel seni Ertem Eğilmez’e götüreyim dedi. İlyas Salman da Şehir Tiyatrosundaydı, hep beraberdik. Ertem Eğilmez’in Gümüşsuyu’ndaki evine gittik, beni tanıştırdılar. Ertem Eğilmez beni görür görmez, İlyas Salman’ın filminde rol verdi. Ben teşekkür ederek senaryomu alıp dışarı çıktım. Sinema yapımcıları artık Mehmet Bulduk ismini iyi biliyorlardı. Hulki Saner “Benim Gibi Sevenler” filminde oynamam için teklif getirdi, beni sinemada çok tutardı. Onun için özel bir oyuncuydum.  Aramızda böyle güzel bir elektrik oluştu.

7) “Keşke oynamasaydım” dediğiniz ve “keşke o filmde ben de oynasaydım” dediğiniz filmler var mı?

Mehmet Bulduk: Ben sinema da ve televizyonda da hep seçici oldum. İyi işlere imza attım. Keşke oynamasaydım dediğim bir iş olmadı. Yaptığım bütün işleri severek yaptım.

8 ) Sitemiz sinemamızın Üçüncü Adam’ları, emektarları üzerine bir site. Bizler çalışmalarımızda sıklıkla, onların hak ettikleri değeri göremediklerinden bahsediyoruz. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Mehmet Bulduk: Bu düşünceye katılmamak mümkün mü? Benim gibi çok yetenekli bazı oyuncular her nedense hak ettiği yere gelemedi. Bunun adı belki beceriksizlik, belki de kısmetsizlik, adını koyamadığım bir şey. Şunu çok iyi biliyorum ki, hangi projede rol aldıysam oynadığm rolle hep akılda kaldım, adımdan söz ettirdim piyasada.

9) Mehmet Bulduk olarak, hayal ettiğiniz yerde misiniz? Sitemiz aracılığı ile bu mesleği yapmak isteyen okuyucularımıza söylemek istedikleriniz var mı?

Mehmet Bulduk: Ben şu an bulunduğum yeri hak ettiğimi düşünmüyorum. Çok daha iyi olabilirdi, çünkü öyle bir yeteneğim. Ben şu an piyasada “star” olan oyunculardan bin kat daha iyi bir oyuncuyum.

Bu işi  yapmak isteyen genç yeteneklere tavsiyem, seviyorlarsa bu mesleği seçsinler. Fedakarlık yapacaklarsa, açlığa, tokluğa katlanacaklarsa, sabırlılarsa yapsınlar. Bu özelliklere sahip değillerse bu mesleği seçmesinler. Sonra acı çeker ve üzülür, dönüşü olmayan bir yola girmiş olurlar.

 10) Şu an ne yapmaktasınız? Sinema filmi ya da dizi olarak yeni projeleriniz var mı?

Mehmet Bulduk: İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Şehir Tiyatroları Sanatçısı ve Seslendirme Yönetmeni olarak halen görevime devam ediyorum. Şu an sinema ve dizi projem yok.

Özel olarak adıma hazırladığım, resmi bir internet sitem var: www.mehmetbulduk.com

Bir sonraki konuğumuz: Şehnaz Dilan