Daily Archives: Eylül 18, 2012

.::Elif İnci, Babası Bilal İnci’yi Anlatıyor: “Filmlerini izlerken o’na bir şey olduğunda (ki her filmde ne yazık ki ölüyordu) çok ağlardım. Annem devamlı ona bir şey olmadığına dair beni ikna etmeye çalışırdı.”::.

1) Çocukluk yıllarınızdan kısaca bahseder misiniz? Babanızla ilişkiniz nasıldı?

Elif İnci: Çocukluk yıllarımı babamdan ne yazık ki uzak geçirdim. Ben 3 yaşındayken evliliklerini sonlandırıyorlar ve ben annemle beraber Adana’ya dönüyorum. Bu nedenle çok sık görüşemedik babamla. O sıralar babam Almanya’daydı ve sık sık mektup yazardım. Bir de filmlerini izlerken o’na bir şey olduğunda (ki her filmde ne yazık ki ölüyordu) çok ağlardım. Annem devamlı ona bir şey olmadığına dair beni ikna etmeye çalışırdı.

2) Babanızın sinema kariyeri öncesinde ne yapıyordu? Hayatını idame ettirdiği, ehil olduğu bir mesleği var mıydı?

Elif İnci: Sinemaya çok genç yaşta başlamış. Hatta bıyıksız oynadığı ufak rolleri var. Ama 17–18 yaşlarında Almanya’da profesyonel olarak futbol oynamış. Sonra Türkiye’ye dönüp sinema sektörüne girmiş.

3) Bilal İnci’nin sinema kariyeri nasıl başladı?

Elif İnci: Abisi Kemal İnci o dönem sinemada yönetmenlik yaparken, babam bu vesileyle ortama girmiş ve ufak rollerle başlayarak sinemaya adım atmış.

4) Sinemanın hemen hemen her dönemine şahit olmuş, usta bir emektar olarak, sinemamızda zorluklarla karşılaştı mı? Eğer karşılaştıysa, bu zorlukları sizle paylaştı mı?

Elif İnci: Sinemaya küstüğü ve tekrar Almanya’ya döndüğü dönem, sex filmlerinin popüler olduğu dönemdi ve gelen teklifleri geri çevirip uzunca bir süre dönmeden orada kaldı. Orada da bazı video filmlerinde oynadı. Sonra tekrar ülkeye döndü. Bir de en büyük sorunu, sigortasız çalıştırılıyor olmaktı.

5) Çalışma disiplini açısından Bilal İnci’yi nasıl değerlendiriyorsunuz? Rolü üzerine düşünen bir oyuncu muydu, yoksa her şey sette başlayıp sette mi bitiyordu?  

Elif İnci: Bu konularda çok konuşamadık ama oyunculuğun öncelikle gözlerde başladığını söyler, beni de bu konuda yönlendirirdi. Devamlı ‘Gözlerinle oyna, fazla mimik yapma…’ derdi. İşinde çok disiplinli, ilişkilerinde saygıyı öncelikli tutan, dedikoduyu sevmeyen biriydi.  Herkese karşı babacan tavırlarıyla tanınırdı.

6) İzleyicilerimiz Bilal İnci’yi ağırlıklı olarak, Cüneyt Arkın’lı aksiyon ve avantür filmlerdeki ‘esas kötü adam’ karakteri ile tanıyor. Hatırlıyorsanız, bu filmler ile ilgili size anlattığı bazı anılarını bizimle paylaşır mısınız?

Elif İnci: Hatırladığım kadarıyla birçok filminde tehlikeli sahnelerde hiç çekinmeden oynamış. Ufak sakatlıkları olmuş ve vücudunun birçok yerinde fünye izlerini taşıyordu.

7)Başarılı bir karakter oyuncusu olarak, keşke oynamasaydım ve keşke o filmde ben de oynasaydım dediği filmler var mıydı?

Elif İnci: Keşke’leri hiç yoktu denilebilir. Her filmi onun için önemliydi. Sadece bir kez iyi bir rolde oynamıştı ve ‘Daha çok iyi rolde oynamış olmak isterdim’ demişti.

8)Sitemiz sinemamızın Üçüncü Adam’ları, emektarları üzerine bir site. Bizler çalışmalarımızda sıklıkla, onların hak ettikleri değeri göremediklerinden bahsediyoruz. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Elif İnci: Kesinlikle katılıyorum. Hiçbir sanatçı güvencesiz çalışmayı istemez ve bu durum günümüzde hala var. Sinemaya zamanında en çok emeği veren ve saygıyı gösteren, işlerine dört elle sarılmış, ekmek paralarını kazanmaya çalışan emektarlar ne yazık ki, geçen zamanda işsiz kalıp unutuldular. Ve zamanında çalışırken kazandıkları paralarla ancak yaşayabildiler. Ama sonrasında yaşlanınca, yalnız kaldılar. Güvencesiz ve işsiz…

9)Babanız Bilal İnci olarak sinemada hayal ettiği yerde miydi?

Elif İnci: Evet… Çünkü seyircilerden aldığı tepkiler onu mutlu ederdi ve işini iyi yaptığını düşünürdü…

10) Son olarak babanız ile ilgili unutamadığınız birkaç anınızı bizimle paylaşır mısınız?

Elif İnci: Babamın bir keresinde annemle katıldığı bir filminin galasından, seyircilerden duyduğu küfürler ve hakaretlerden dolayı, film bitmeden karanlıkta gizlice salonu terk ettiğini anlattığı hikâye çok güzeldir. Ölmeden önce tekrar işini yapıyor olmaktan çok mutlu olduğunu hatırlıyorum. Bir de babamla beraber ‘Deli Yürek’ dizisinde çalışmak, benim için ve onun için de çok özel olmuştu…

11) Birçok filminde kendisini seslendirmiş olan usta seslendirme sanatçısı ve oyuncu Saadettin Erbil ile görüşüyor muydu? Oynadığı filmlerde hiç kendini seslendirmek istedi mi?

Elif İnci: Bildiğim kadarıyla görüşüyorlardı ve birkaç filminde de kendi sesiyle oynadı.

*Serdar Kürkbabaoğlu abimize katkılarından dolayı teşekkür ederiz. Engin Çağlar, Bilal İnci ve Erdoğan Seren ile Bilal İnci, Cüneyt Arkın ve Sezer Güvenirgil’li fotoğraflar, Serdar Kürkbabaoğlu’nun sinema özel koleksiyonundan alınmıştır.