Daily Archives: Ocak 18, 2017

.::Bir Sinema Emekçisi Ömer Ekmekçi Hayatını Kaybetti::.

Sinemamızın ödüllü ışık şeflerinden Ömer Ekmekçi, mendil satarak kazanmaya çalıştığı hayatını bugün itibariyle kaybetti. Vefat haberini, bir diğer sinema emekçisi Bülent Pelit ağabey şu cümlelerle duyurdu:

“Türk sineması renkli bir şahsiyetini daha kaybetti. Ömer Ekmekçi namı diğer Şeytan. İlginç ses tonu, 40 yılda ancak tamamlayabildiği askerliği ile Yeşilçam’ın önemli figürlerindendi. Ne zaman bana Antalya’da en iyi ışıkçı ödülü verdiler hayatım kaydı derdi. Maden filmiyle almıştı ödülü. Yeşilçam sokağının sadık müdavimi oldu hayatı boyunca. Birkaç yıl önce karşılaştığımızda bana şöyle bir anısını anlattı, Beyoğlu’nda bir dizi setine denk geliyor, tonlarca lamba yakmışlar, gittim ışık şefine benzeyen adama sordum, bu kadar lambayı niye yaktın gerek var mı diye? Git amca sen ne anlarsın lambadan falan işine bak demişler. Evet Türk sinemasında altın portakal kazanmanın da bir espri yokmuş, Mekanı cennet olsun.”

Ruhu şad olsun.