.::Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri’nin Zorbey’i Hakkında: Sinema Sanatçısı Hakan Bahadır Zor Günler Geçiriyor::.

Sevgili okurlarımız merhabalar,

Geçen zaman içerisinde Savulun Battal Gazi filmindeki Çen-yu karakterini hangi sanatçımızın oynadığı ile ilgili bir araştırma yapmıştık. Bu araştırma esnasında en kuvvetli iki aday Ramazan Selek ve Hakan Bahadır isimleriydi. İkisi de bir dönem sporla uğraşmış, atletik oyunculardı. Araştırmalarımızı biraz derinleştirince Çen-yu karakterini, uzun bir süre karate ile ilgilenmiş Ramazan Selek’in oynadığına kanaat getirdik.

Çen-yu ile ilgili araştırmalarımız burada bitmişti lakin çalışmalarımız esnasında hali hazırda yaşanmakta olan ciddi bir dramın farkına varmıştık. Cüneyt Arkın‘ın başrolünü oynadığı Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri filminin en renkli ikilisi olan İlbey & Zorbey kardeşlerin Zorbey‘i, Kadir İnanır‘ın başrolünü oynadığı İsyan filminin Şeyhmuz‘u, emektar sanatçımız Hakan Bahadır zor günler geçiriyordu. Bir dönem Cüneyt Arkın’lı avantürlerde dublörlük de yapmış olan sanatçımız, şimdilerde hayatını çizdiği resimleri satmaya çalışarak kazanıyordu.

Aşağıda, kendisi hakkında 2 yıl önce çıkan bir haber ve 2015 Şubat ayında iha tarafından yayınlanan sağlık sorunlarına dair bir haber mevcut;

http://www.iskenderun.com adlı sitede 07.12.2013 tarihinde yayınlanan haber;

Bir zamanların sinema oyuncusu, halter şampiyonu, sanat camiasında Hakan Bahadır olarak anılan Hüseyin Erol Alkaya (67) Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde sefalet içinde yaşam savaşı verirken, kaymakama yazdığı şiirle arzu halini anlattı.

Eski Sinema oyuncusu Hakan Bahadır, 13 yıldır Reyhanlı’da sefalet içerisinde yaşamını sürdürmeye çalışıyor. Sinema oyunculuğu döneminde sadece karnını doyurabildiğini, sporcu ve ressam olmasına karşın, devletten aldığı üç aylık bin lira özürlü maaşıyla sefalet içerisinde yaşıyor.

1967-1968 yılında, Halterde Türkiye şampiyonluğu olduğunu belirten Bahadır, şu anda haftada 3 kez girdiği diyalizle hayatta kaldığını, buna rağmen resim yaparak yaşama tutunduğunu söylüyor.

Sinema sanatçısı  olmanın yanı sıra ressam, sporcu, judo ve karate hocalığı yaptığını ifade eden Bahadır, bir elin uzatılarak içerisinde bulunduğu kötü koşullu yaşamdan kurtulmak için kaymakam Yusuf Güler’e hitaben bir şiir yazarak sesini duyurmaya çalıştı.

1966 yılında sinemaya girdiğini, ‘Killing, Kolsuz Kahraman’ gibi filmlerde başrol oynadığını, Kadir İnanır’la aynı filimde rol aldığını anlatan Bahadır “Şu anda zor durumdayım. Beni anlayacak tek insan o’dur. Geçekten zor durumda olmasam bunları hiç yazmazdım. Bazen ekmeği bulamıyorum. Geçinmek için resim yapıyorum, ya satıyorum, ya satmıyorum. Çünkü resimlerimi teşhir edecek bir galerim yok. Küçük bir atölyem olsa, evimde oturacak bir sandalyem olsa Allah’tan başka bir şey istemiyorum. Kaymakam beyden tek isteğim, evimin düzenlenmesi ve resimlerimi satabileceğim bir yer sağlaması diğerlerini çalışır hallederim” diye konuştu.

Eşi ve çocuklarından ayrı olan evinde eşyası bulunmayan Hakan Bahadır  komşularının, tanıdıklarının verdiği eşyaları kullanıyor, yiyecekle de besleniyor. Üç aylık Bin TL özürlü maaşının dörtte üçünün ev kirasına gittiğini, bunların dışında elektrik ve su parası ödediğini de aktaran Bahadır iki kızı olduğunu ancak uzun zamandır ayrı olduklarını görüşemediklerini ifade etti.

_______________________________________________________

10 Şubat 2015 tarihinde http://www.iha.com.tr’de çıkan haber de şu şekilde;

Yetersiz beslenme ve bakımsızlıktan dolayı hayatının son üç ayında karnını çay ve simitle doyuran Erol Alkaya, çekmekte olduğu böbrek rahatsızlığı nedeniyle sürekli diyalize girerken, bu defa da akciğerinde ödem oluşunca hastanelik oldu.

Kaldırıldığı Reyhanlı Devlet Hastanesi’nde kendisine çok iyi bakıldığını söyleyen Alkaya, yapılan tedavilerin olumlu sonuç verdiğini, kısa sürede dahiliye servisinden de çıkacağını umut ettiğini belirtti. Aldığı engelli maaşı ile elektrik faturasını ödeyince çay ve simitle karnını doyurduğunu anlatan Alkaya, “Yetersiz beslenme yüzünden bir anda rahatsızlanıp düştüm. Yetersiz beslenme nedeniyle akciğerimde ödem oluşmuş. Yaklaşık 18 gündür Reyhanlı Devlet Hastanesinde yoğun bakımdayım. Şimdi biraz daha iyiyim. Dahiliye servisinde tedavime devam ediliyor. İyileşip taburcu edilince asıl sefil hayatım o zaman başlayacak” dedi.

İlk defa bir dizi için teklif aldığını söyleyen Alkaya, buna sağlığının elvermediğini belirtti. Reyhanlı Kaymakamı Dr. Yusuf Güler’in Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’ndan kendisine ayni yardımlarda bulunduğunu kaydeden Alkaya, son günlerde yardım talebinde bulunmaya utandığını sözlerine ekledi.

Hakan Bahadır’ın 2013 yılında Reyhanlı Kaymakamına ‘Arzu Halim’ diye yazdığı şiir;

Arzuhalim Sizedir

Kaymakamım arzuhalim sanadır,

Dertlerime yanan bir tek anadır,

Çok zor durumdayım sitem canadır.

Beni anlayacak sensin kaymakam bey…

Hiç bir sağlık karnem olmadı benim.

Evim Yok, aşım Yok, yorganım yok benim.

İnsanlıktan çıkmış bu haldeyim,

Derdime bir çare ol kaymakam bey…

Dokunsalar bana ağlayacağım,

Boynuma bir ilmik bağlayacağım,

Usandım canımdan yaşamayacağım

Hayat zor geliyor kaymakam bey…

Uzun olur reyhanlının ovası,

Odunum yok bir yakacak parası,

Sırtında on yıllık eski hırkası,

Yeniyi unuttum ben kaymakam bey…

İnsanlar Acımaz Düşkün Halime,

Son Umudum Sensin Geldim Yanına,

Bu Yoksulluktan Kıyacağım Canıma,

Zamanını Aldım Ben Kaymakam Bey…

El açmadım eğilmedim kimseye,

Onurlu yaşadım altmış yedi seneyi,

Acılarla yaşarken çektim sineye,

Çaresiz halimi gör kaymakam bey…

Sağlığım bozuldu tansiyon yükseldi,

Doktora gidecek para ne gerek,

Hayata katlandım insan severek,

Çaresiz halime bak kaymakam bey…

Yılların verdiği çile yıprattı,

Resim yapan eli çile titretti,

Son on beş yıl içinde yüzüm gülmedi,

Güldür şu yüzümü sen kaymakam bey…

Mecalim kalmadı hiç çalışmaya,

Sorunlarım maddi zor aşılmaya,

Bir kuru ekmeği bulmam yemeye,

Çaresiz elçine bak kaymakam bey…

Allaha inanır kanaatkarım,

Bedenim çok yorgun yoktur ki yarım,

Sana sığınmışım sayın hünkarım,

Derdime doktor ol sen kaymakam bey…

Filmler çevirdim ben yıllar önce,

Ressamlık güzeldir hayat boyunca,

Yaralarım çoktur hepsi derince,

Son umudum sensin ey kaymakam bey…

(Hakan Bahadır)

Bir Cevap Yazın

