.::Yusuf Ekşi, İhsan Yüce’nin Cenaze Törenini Anlatıyor: “Can (Yücel) ağabey yavaş yavaş Doğancılar’dan aşağı doğru gidiyordu. ‘Can ağabey, bekle geliyorum!’ deyip onu arabaya aldım, yola koyulduk. Şaşırdım. ‘Yahu ağabey, merak ettim, mezarlığa niye gelmedin?’ der demez. Bana: ‘İnsan arkadaşını gömer mi yahu?’ dedi…”::.

İhsan (Yüce) ağabeyi Yeşilçam’dan, yani İmam Adnan sokağından tanırım.

Sinemaya meraklı olduğum dönemlerdi. Kadıköy’deki tiyatro çalışmam bitince, doğru Beyoğlu’na… Sinema camiasıyla olmak bana mutluluk veriyordu. İhsan ağabey de bizim gibi Üsküdar’da oturuyordu. O nedenle görüşmemiz daha sık olurdu. Bazen salacakta oturup senaryo yazardı. Salacak o zamanlar bizim mekânımızdı. Görüştüğümüzde sohbet ederdik. Sinemadan, tiyatrodan bahsederdik… Bir dönem, arkadaşlarla zor şartlarda, Gençler Tiyatro’sunu kurduk. Prova yaptığımız yer dardı. Prova almakta zorlanıyorduk. Bize geniş yer lazımdı. Yer bulmakta da bayağı zorlandık, sıkıldık… Bir gün İhsan ağabeye bahsettim, hiç unutmam, bana ‘Ne üzülüyorsun Yusuf, takma kafana, hallederiz…’ dedi. Çok sevindim. Kısa zamanda belediyeden bize yer tahsis ettirdi. Bu bizim için çok iyi olmuştu. Bir zaman bu yeni mekânda oyunlar hazırlayıp oynadık. Bunu hiç unutmam. İhsan ağabeyi çok severdim, o da beni severdi. İyi bir insandı ve iyilik yapmayı çok severdi. İyi olmam için bana hep nasihat ederdi. Ayriyeten, kayınpederimin masa arkadaşıydı. ‘Bak Yusuf, çok çalış, para kazan… Yoksa Ahmet Zeki (kayınpederim) kızını elinden alacak…’ diye takılırdı. ‘Sinemayı şimdilik boş ver. Önce sana sürekli para kazanacak iş lazım. Cebinde para olduktan sonra her şey kolay olur, ama paran yoksa rolünü bile oynayamazsın, bu dediklerimi unutma… Bak, ben senaryo yazıyorum, tiyatro yapıyor, sinemada oynuyorum ama hala kiralarda sürünüyorum… Böyle olmamak için, başta para kazanacak başka işin olsun. Sinemayı hobi olarak yapmanı tavsiye ederim…’ derdi.  Ve ne yaparsam doğru olur, ne yaparsam hata olur, bir güzel anlatırdı.

Fakat ben de, ettiği nasihatleri bir bir tuttum, iyi ki de tutmuşum. İhsan ağabeye gelince; İhsan ağabey sigarayı çok içerdi. Ayriyeten sinüzitten çok çektiğini duymuştum… Gel zaman git zaman, 1991 yılı Mayıs ayıydı, İhsan ağabeyi kaybettik. Cenazesi evine yakın, Üsküdar/Doğancılar camiinden kalktı. Cenazede tüm sevenleri vardı. Caminin avlusunda bekliyorduk. Namaz kılınıp, Karaca Ahmet mezarlığına gidecektik. O ara, şu anda adını hatırlayamadığım arkadaşlardan biri bana seslendi: ‘Yusuf, Can (Yücel) ağabey gitmek istiyor… Üsküdar’a kadar arabayla bırak da gel…’ dediler. Can ağabey yavaş yavaş Doğancılar’dan aşağı doğru gidiyordu. ‘Can ağabey, bekle geliyorum!’ deyip onu arabaya aldım, yola koyulduk. Şaşırdım. ‘Yahu ağabey, merak ettim, mezarlığa niye gelmedin?’ der demez. Bana: ‘İnsan arkadaşını gömer mi yahu?’  dedi… Öylece kaldım… Hiç bu yönünü düşünmemiştim…

Üsküdar meydanında, o zamanlar Erenler düğün salonu vardı. Yanında da küçük bir birahane bulunuyordu. Oraya yanaştırdı beni. ‘Hadi gel, birer bira içeceğiz…’ dedi. Ben de: ‘Sağ olasın Can ağabey, ben gidip arkadaşlara yetişeyim.’ dedim. Can ağabey de, ‘Zaten araba sürüyorsun, sana yarım bardak söyleyeceğim…’ dedi. Ben de kırmadım. Kısa sohbet sırasında Can ağabeyin, hiçbir arkadaşını gömmediğini öğrendim. Sonra aceleyle içip ayrıldım yanından. Mezarlığa doğru ilerlerken, Can ağabeyin, ‘İnsan arkadaşını gömer mi?’ lafı aklımı kurcalıyordu. Haksız da değildi hani… Derken mezarlığa geldiğimde, arkadaşlarımı mezarlık kapısında gördüm. İhsan ağabeyi defnetmiş dönüyorlardı. Hiç unutamadığım bir anım olmuştu. Mezarlığın kapısından çıkmış yürüyorduk. Tanju Korel elini omzuma attı. Herkesin duyacağı biçimde bağırarak: ‘Arkadaşlar, yeni bir sinema filmi yapacağım! Oyuncuların tümü de Yeşilçam’dan olacak! Ama mutlaka yapacağım!’ dedi. Sanki Tanju ağabeyin içine dert olmuştu Yeşilçamlıların unutulmuşluğu…

Ve 2005 yılının Mayıs baharında Tanju ağabeyi de kaybettik… Ölüm, gerçek ve kaçınılmaz bir olgu, fakat insan böyle eski anıları hatırladıkça içi bir garip oluyor… Hüzünleniyor… Tüm kaybettiklerimizi saygı ve sevgiyle anıyorum…

Yusuf Ekşi ağabeyime sonsuz teşekkürler…

5 responses to “.::Yusuf Ekşi, İhsan Yüce’nin Cenaze Törenini Anlatıyor: “Can (Yücel) ağabey yavaş yavaş Doğancılar’dan aşağı doğru gidiyordu. ‘Can ağabey, bekle geliyorum!’ deyip onu arabaya aldım, yola koyulduk. Şaşırdım. ‘Yahu ağabey, merak ettim, mezarlığa niye gelmedin?’ der demez. Bana: ‘İnsan arkadaşını gömer mi yahu?’ dedi…”::.

  1. yusuf abinin anlattıkları gerçekten yeşilçam da vefasızlığı bir kez daha hatırlattı.ihsan yüce gibi sinemaya emeğini vermiş başarılı insanlara böyle şey mazeret kabul edilemez. okuyunca çok üzüldüm.ihsan yüce
    yeşilçam filmlerinde hep bizim sevgimizi kazanmıştır.

  2. bu güzel yazı için teşekkür ederim

  3. halit çevirgen

    İHSAN YÜCE EĞİTİMLİ DONANIMLI BİR SANATÇIYDI SANAT KARİYERİNDEN ÖNCE İTİA DA EĞİTİM ALDIĞI İÇİN BİR SÜRE MUHASEBECİLİK YAPMIŞ DAHA SONRA TİYATRO VE SİNEMAYLA TANIŞMIŞ BİR KAÇ TİYATRODA VE KENDİ KURDUĞU TİYATRO İLE OYUNLAR OYNAMIŞ TURNELER YAPMIŞTIR..SİNEMADA OYUNCULUĞUNDAKİ BAŞARISININ YANIN DA 60 CİVARI SENARYO YAZMIŞ YAPIMCILIK VE YÖNETMENLİK YAPMIŞTIR.. ANTALYA ALTIN PORTAKAL FİLM FESTİVALİNDE 1976 DA EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU.. BİR KARAKTER OYUNCUSU OLMASINA RAĞMEN 1981 DE DERYA GÜLÜ FİLMİYLE DE EN İYİ ERKEK OYUNCU ÖDÜLÜNÜ ALMIŞTIR AYRICA ÇOK DEĞİŞİK BİR SES TONUYLADA HAFIZALARIMIZDA Kİ YERİNİ HER ZAMAN KORUYACAK OLAN İHSAN YÜCE Yİ RAHMETLE VE SAYGIYLA ANIYORUM..

  4. allah gani gani rahmet eylesin böyle insanlar az sayıda kaldı değerini bilmek gerekir

  5. ALLAH RAHMET EYLESİN UNUTULMAYACAK BİR SANATÇI.

Bir Cevap Yazın

