.::Cem Arıkan, Babası Cevdet Arıkan’ı Anlatıyor: “Her çocuk, “benim babam büyük adam” der… Benim babam artistin önde gideni, benim gözümde en önde gideni.”::.

Her çocuk, “benim babam büyük adam” der… Benim babam artistin önde gideni, benim gözümde en önde gideni. Babamın hayatını film yapmayı düşünüyordum ama şimdi onu anlatan kısa bir makale yazarken bile uzun uzun düşünüyorum. Babamın hayat hikâyesi neredeyse benimki ile aynı… O babasını dinlememiş oyuncu olmuş, ben dinlemedim senarist oldum…

Genç Cevdet Arıkan, önce Adana vücut şampiyonu olmuş, sonra elleri üstünde apartman merdivenlerini bir bir inince, birilerinin dikkatini çekmiş. Bu dikkat çekiş de sinemaya attığı ilk adım olmuş… Önce fotoroman, sonra sinema oyunculuğu, derken 100’ü aşkın dizi ve filmde, Yeşilçam’ın efsane isimleri ile aynı kadrajı paylaşmış.

Bu filmlerden birinin hayatımdaki yeri çok ayrıdır. Ferdi Tayfur‘un başrolde oynadığı Ben de Özledim… Çünkü ben, babam bu filmin setinde iken doğmuşum ve babamın sahneleri apar topar çekilmiş, soluğu İstanbul’da almış. Bir anı daha var hiç unutmadığım, o yıllarda şu battaniye gibi olan kaşe paltolar çok moda imiş ve bunlardan bir tane de babamda varmış. Ben tabi daha bebeğim, evde ne odun var ne de kömür. Babam oynadığı bir filmin parasını almaya gitmek üzere evden çıkmış. Çıkarken de anneme; “Ben para almaya gidiyorum, gelirken de odun alıp geleceğim. Geç kalırsam paltomu yak, çocuk üşümesin.” diye tembihlemiş. Neyse ki, çocuk üşümeden gelmiş.

Cevdet Arıkan düşünceli, duyarlı, disiplinli ve ketum bir adamdır. Hazır ilk ağızdan Cevdet Arıkan’ı anlatırken bir de düzeltme yapalım. Bazı internet sitelerinde babamla ilgili yanlış bilgiler var. Babam 1948 Adana doğumludur. Şu an Mersin’de yaşamaktadır.

Cem Arıkan’a ilgi ve alakası için çok teşekkür ederiz…

5 responses to “.::Cem Arıkan, Babası Cevdet Arıkan’ı Anlatıyor: “Her çocuk, “benim babam büyük adam” der… Benim babam artistin önde gideni, benim gözümde en önde gideni.”::.

  1. cevdet arıkan adam gıbı adamdır sınemanın vefasızlıgına ugramıs ve gecmısıne küsmüs arkadaslarına küsmüs kaderine küsmüs bir zamanlar filimleriyle buyudugumuz adam sımdı aramızda tarsusta ve bız buna cok uzuluyoruz emeklı olmak ıcın calmadıgı kapı kalmadı devlet bır sanatcısını emekı bıle edemıyorsa endısemız var demektır hayırlısı olsun

  2. Biz bu güzel insanlarimiza ne zaman hak ettigi degeri verecegiz acaba.Insanin ici sizliyor.Hala seyrettigimiz o güzel yesilcam filmleri.Ve unutamadigimiz o güzel oyuncular.Yesilcam Yesilcam olduysa bu güzel emekci oyuncularin sayesindedir.Bu bugün ortadir.Bakin Türk Sinemasina cogu film yapmacik.

  3. evlerimize neşe ve huzur getiren bu güzel insanların daha güzel şartlarda yaşamalarını isterdim…. aramızda olmaları bile bir nimet aslında…

  4. CEVDET ARIKAN TÜRK SİNEMASININ ÖNEMLİ OYUNCULARINDAN BİRİDİR SİNEMAYA ÇOK EMEK VERMİŞ BİR ABİMİZ AMA DEGERLERİ PEK ANLAŞILMADI BİR SANATCINI DURUMUNA BAKIN SİGORTASIZ HİÇ BİR GÜVENCESİ YOK BU BÜTÜN OYUNCULAR İÇİN GEÇERLİ EMEK VERİYORSUNUZ HAYATINIZI ORTAYA KOYUYORSUNUZ SONRADA BİR KENARA İTİLİYORSUNUZ ÇOK YAZIK BEN CEVDET ARIKANIN OGLUYLA GÖRÜŞMEK İSTİYORUM FACB TA MÜMKÜNSE GÖRÜŞELİM HATTA CEBİMİ DE VEREYİM 05378556739 BENİ ARARSA CEVDET ABİ İYİ OLUR

Bir Cevap Yazın

