.::Osman Cavcı: “Orta disiplinli bir adamım ama sinemaya, oyunculuğa teorik yanından da yaklaşırım.”::.

-Çocukluk yıllarınızdan kısaca bahseder misiniz? Sanata ilginiz hangi yaşlarda başladı?

Osman Cavcı: Babam tiyatro oyuncusu, showmen, ortaoyunu tarzında bir oyuncuydu. E tabi gözümü açtım, tiyatro, turneler… İşte bu günlere geldik. Konservatuarı kazandım ama başarısız öğrencilik, hayal kırıklığı… Dramatik oyunculuğu sevmiyordum. Komedi severim. Sonra çocuk oyunları…

-Sinema kariyeriniz nasıl başladı? Hatırlıyorsanız, ilk set gününüzü anlatır mısınız?

Osman Cavcı: Bu sırada Ertem Eğilmez’le tanıştırıldım. Hababam Sınıfı… Seti bilirdim daha önceden. Komşunun köşkünde filmler çekilirdi. Ertem Bey bana çok fırlama bir tip oynattı. Büyük şans… Sinemaya adım attım. Arkadan Muhsin Bey… İlk set günümde Ertem abi bana motivasyon vermek için “Sana Kemal Sunal’ın rolünü oynatacağım” dedi… “Ama korkma, ilk gün yüklenmeyeceğim…” Sırf moral için böyle yapmıştı…

-Çalışma disiplini açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Rolü üzerine düşünen bir oyuncu muydunuz yoksa her şey sette başlayıp sette mi bitiyordu?

Osman Cavcı: Orta disiplinli bir adamım ama sinemaya, oyunculuğa teorik yanından da yaklaşırım… Öztürk Serengil, Sadri Alışık gibi oyuncuların filmlerini inceledim. O tarza yakın hissederim kendimi… İtalyan sulu komedilerini severim. “Zampara Seyfettin” böyle doğdu. Biz Zampara Seyfettin’i çekerken çok eğlendik. Unutamam o tatil filmini. Bu eğlence filme de yansıdı.

-“Keşke oynamasaydım” dediğiniz ve “keşke o filmde ben de oynasaydım” dediğiniz filmler var mı?

Osman Cavcı: Keşke oynasaydım dediğim bir filmim yok aslında… Mell Broks’la çalışmak isterdim. Absürt komedi ustası… Woddy Allen’ın ilk filmleri güzel.

-Türk Sineması’nın dününü ve bu gününü değerlendirir misiniz? Sizce sinemamız neredeydi, şimdi nerede?

Osman Cavcı: Sinema bugün, teknik olarak çok gelişti ama içerik olarak zayıfladı. Daha çok Amerikan sineması mantığı, gişe filmleri yapılıyor.

-Osman Cavcı olarak, hayal ettiğiniz yerde misiniz? 

Osman Cavcı: Değilim maalesef… Yolum kesildi… Bunu söylemek zorundayım… Benim işlerim engellenir… Kıskanan oyuncular bunu maalesef yapmakta… İlgi çeken biriyim ve onların oyuncu egoları bunu kabullenemiyor… Ancak ustalarımızda bu kompleks yoktu… Yeteneğim, tipim ve kafa yapım dezavantaj sağlıyor…

-Yeni dizi veya sinema filmi projeleriniz var mı? Şu an ne yapmaktasınız?

Osman Cavcı: Yeni projem var ama söylemem. O da engellenir. 🙂

Bir Cevap Yazın

