.::Sinemayı Sanat Yapanlar – Metin Erksan (Ses Kaydı)::.

Ben Erhan Tuncer. Üçüncü Adam‘ın kurucusu ve yazarı.

Lütfi Ö. Akad usta vefat etmeden bir, bir buçuk sene önce, internette gezinirken Ulusal Kanal‘da yayınlanmış bir Lütfi Ö. Akad belgeseline denk geldim. Belgeseli önce bilgisayarıma kaydettim, ardından da youtube aracılığı ile Üçüncü Adam’ın Belgesel Kategorisi‘ne ekledim. Bir buçuk seneye yakın, birçok okuyucumuz bu adını dahi duymadıkları belgeseli izleyip, usta yönetmenimizden feyiz aldılar. Belgeseli paylaştığım için onlarca teşekkür mesajı aldım. Sonra bir gün Lütfi Ö. Akad vefat etti. Belgesel daha çok izlenilmeye başlandı. İnsanlar ustayı bir kez daha hatırlamışlardı. Bu beni çok mutlu etti.

Lakin tam da o günlerde, youtube’dan bir uyarı mesajı aldım ve ardından özel bir de mesaj geldi. Mesajı atan belgeselin sahibi olduğunu iddia eden bir şirketti. -Daha doğrusu şirket adına, belgeseli yapan kişinin oğluydu.- Bana, belgeseli televizyona satmak istediklerini ama youtube’da ekli olduğu için satamadıklarını ve bu yüzden belgeseli silmemi söyledi. Ben de gerek kurmuş olduğum Üçüncü Adam’dan, gerekse buradan hiçbir maddi beklenti içinde olmadığımı belirterek, belgeseli sildim. Peki ne oldu? Hiç. Belgesel unutuldu. Şu an herhangi bir yerel kanalın gece kuşağında aheste aheste oynamakta. Amacından şaşmış durumda, varlığını sürdürmekte.

Bunları niye anlattım; çünkü bu eklemiş olduğum ses kaydını da silmemi isteyebilirler. Bu risk en aza insin diye, zamanında televizyondan kaydedilmiş bir kopyasını, ses kaydı haline getirip sizlerle paylaşmak istedim. Çünkü ben paylaşıma inanıyorum. Paylaşımın gücüne inanıyorum. Birilerinin bu kaydı dinleyip Metin Erksan’ı tanıyacağını, en azından tanımaya yelteneceğini düşünüyorum. TRT‘nin hazırlamış olduğu belgeseller de orijinal hali ile DVD rafımda durmakta. Umarım siz de alır, görüntülü bir şekilde Lütfi Ö. Akad, Metin Erksan, Halit Refiğ, Atıf Yılmaz, Memduh Ün ve Osman F. Seden‘i izler, tanırsınız.

Selamlar.
Keyifli dinlemeler.
Erhan Tuncer

Bir Cevap Yazın

