.::Orhan Çoban (1938)::.

Sinemamızda en çok garson ve uşak rollerinde gördüğümüz sanatçımız sanırız Orhan Çoban‘dır. Filmografisine sığdırdığı 100 küsür film ile gerçek bir sinema emekçisi olan Çoban’ı saygıyla anıyoruz.

Memduh Ün filmlerini anlattığı “Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor”* adlı kitapta Orhan Çoban’dan şöyle bahsediyor;

“Orhan Çoban filmlerde oynamaya çok meraklı biriydi. Yeşilçam’ın maskotlarındandı. Nedenini bilmiyorum ama hep garson rolleri için çağrılırdı. Altmışlı, yetmişli yılların filmlerine bakın, zengin evlerinde, gazinolarda, gece kulüplerinde hep garson olarak Orhan Çoban’ı görürsünüz. Bir garson kıyafeti vardı sanırım kendisinin. Severdim onu, sevimli bulurdum, hep takılırdım. Beni gördüğü zaman, para lazım mı diye sorar, cebinden çıkardığı tomar tomar desteleri gösterirdi. Ticaret yapıyordu. Mercan yokuşunun aşağısındaki zücaciyelerle çalışıyordu. Fabrika fazlası ürünleri toplar, satardı. Boş zamanlarda Yeşilçam’da dolaşır, bütün garson rollerini kapardı. Ben değişiklik olsun, yaşantısına zenginlik girsin diye polis oynatmıştım bu kez (Kanun Karşısında( 1964) adlı film) garsonu Ahmet Kostarika‘ya vermiştim.”

*Memduh Ün Filmlerini Anlatıyor – Hazırlayan Vadullah Taş  Kabalcı Yayınevi 

Fotoğraflar:

2 responses to “.::Orhan Çoban (1938)::.

  1. Orhan Çoban’ı kısa bir süre evvel unkapanı saraçhane parkının aşağısındaki bir apartmandan çıkarken gördüm. Hiç değişmemiş, Allah kendisine sağlık ve sıhhat versin.

  2. orhan çoban mercan yokuşunda esnaf kahvesinde .hergün orada

Bir Cevap Yazın

