.::Hüseyin Peyda (27.1.1922 – 30.7.1990)::.

Türk Sineması’nın en önemli oyuncularından biridir. En önemli özelliği olarak görülen oldukça açık renkli gözleri ile tanınan Peyda, filmlerinin çoğunda kötü adam karakterlerini canlandırdı. Birçok filmde Cüneyt Arkın ile beraber oynadı. Film çevrelerinde, oynadığı filmlerden elde ettiği kazancını kendi yönettiği filmlere yatıran gerçek bir sinema sevdalısı olarak tanındı. Zamanında ticaret ile uğraşmış, bir ara Türkyolu isimli bir dergi çıkartmış sonrada bir film şirketi kurmuştur. Hüseyin Kazasfil adı ile senaryolar yazıp Hüseyin Örmen adı ile filmler çekmiştir.

*http://tr.wikipedia.org

   Yeşil gözleri, sakalları, sinirlendiği zaman sıktığı çenesi ve Kazım Kartal örneğinde de olduğu gibi boynunu hafif yana kırarak attığı bakışları ile sinemamızın en önemli sanatçılarından biridir Hüseyin Peyda

   Filmografisinde yer alan 213 filmde, Orhan Gencebay‘lı, Ferdi Tayfur‘lu filmlerde canlandırdığı kötü köy ağası rolleri unutulmaz performanslardır. Kadir İnanır‘la birlikte oynadığı Köprü ve Dila Hanım ile Cüneyt Arkın‘la birlikte oynadığı aksiyon ve avantür filmlerindeki karakterleri de diğer önemli performanslarıdır.

  Canlandırdığı tüm karakterde kalıcı olmayı başarmış, sinemamızın her döneminde, her kademesinde çalışmış gerçek bir sinema emekçisi olan Peyda’yı rahmetle anıyoruz.

Fotoğraflar:

Reklamlar

3 responses to “.::Hüseyin Peyda (27.1.1922 – 30.7.1990)::.

  1. Gerçekten de sinemamızın her kademesinde çalışmış sevdiğim,değerli emekçi aktörlerden biri.Rahmetle anıyorum başarılı aktörümüzü.

  2. BANA GÖRE ÇOK İYİ BİR OYUNCUYDU 1950 LERİN BAŞINDA OYNADIĞI MEZARIMI TAŞTAN OYUN FİLMİNDEKİ ABDO BEY ROLÜ ÇOK MÜTHİŞTİR ÖMRÜNÜN SON DÖNEMLERİNDE İZMİRE BİR FİLİMDE OYNAMAK ÜZERE GİTMİŞ ORADA FİLİM EKİBİNCE BİR OTELDE HASTA HALİYLE TERK EDİLİP TEK BAŞINA REHİN BIRAKILAN BU DEĞERLİ AKTÖR CÜNEYT ARKIN TARAFINDAN ÖLMEK ÜZERE İKEN KURTARILMIŞTI BU ÜZÜCÜ OLAYDAN ÇOK KISA BİR SÜRE SONRADA AKCİĞER KANSERİNDEN VEFAT ETMİŞTİ SİNEMAYA EMEK VERMİŞ BU DEĞERLİ OYUNCUNUN YAŞADIĞI BU TALİHSİZ OLAY TÜRK SİNEMASINDAKİ VEFASIZLIĞIN EN ACI ÖRNEKLERİNDEN BİRİYDİ VEFASIZLAR ONLARIN SIRTLARINDAN PARA KAZANAN YAPIMCILAR MIYDI YADA YAŞAMINI ZORLADA OLSA YÜRÜTMEYE ÇALIŞAN DİĞER EMEKTAR ARKADAŞLARIMIYDI YOKSA BİZLERMİYDİK BANA KALIRSA HEM YAPIMCILAR HEMDE BİZLER VEFASIZDIK ÇÜNKÜ YEŞİLÇAMIN BİR ÇOK ÜCÜNCÜ ADAMIDA AYNI EKONOMİK SIKINTILARI YAŞAMIŞLARDI AMA ONLAR YAPIMCILAR,YÖNETMENLER GİBİ VEFASIZ DEĞİLLERDİ İŞTE CÜNEYT ARKININ ÖLMEK ÜZERE İKEN BİR OTEL KÖŞESİNDE KADERİNE TERK EDİLEN BU OYUNCUYU BULUP ORADAN KURTARMASINI NE YAZIK Kİ SANATÇISINA SAHİP ÇIKMAYAN BU ÜLKENİN SİYASETÇİLERİ FARK ETMEMİŞLERDİ KENDİSİNİ RAHMET VE SAYGIYLA ANIMSIYORUM

  3. Hüseyin peyda sanliurfalidir sinemaya ilk başladığı yıllarda yöresel hikayeleri efsaneleri ve dini filmleri filme çekti ve oynadı daha sonraki yıllarda da urfadan kopmadı başta ibrahim tatlıses olmak üzere bir çok filmler urfada çekti ve oynadı yeşilçam geneline bakarsak başta cüneyt arkın olmak üzere kadir inanır orhan gencebay ferdi ibo m.tuncer gibi bir çok filmlerde oynadı kötü adam oldu kötü baba iyi baba mafya babası köy ağası zengin entel rolleri oynadı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s