.::Şehnaz Dilan: “Ben, insanlar beni tanısın diye hiçbir film çekmedim… Ben, bu mesleği sevdim!”::.

1) Çocukluk yıllarınızdan kısaca bahseder misiniz? Sanata ilginiz hangi yaşlarda başladı?

Şehnaz Dilan: Çocukluk yıllarım babasız geçti ama pek mutsuz sayılmazdım. Kalabalık bir ailede büyüdüm… Küçük yaşta spora başladım. Gazetelerde çok çıkmaya başlayınca mankenlik teklifi geldi. Sonra sinemadan da teklif aldım ve sinemayı seçtim…

2) Sinema kariyeriniz nasıl başladı? Hatırlıyorsanız, ilk set gününüzü anlatır mısınız?

Şehnaz Dilan: Sinemaya 15-16 yaşlarında başladım. İlk sahnemde ağlamam gerekti. Çok heyecanlanmıştım ama ikici denememde başarılı oldum…

3) Bir bayan oyuncu olarak ne tür zorluklarla karşılaştınız?

Şehnaz Dilan: Oyuncu olarak maddi konular haricinde hiç bir zorlukla karşılaşmadım… Sabah 5’te kalkmayı saymazsak… Ve bazen 2 gün uyumadığımızı da eklemem gerek…

4) Çalışma disiplini açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Rolü üzerine düşünen bir oyuncu muydunuz yoksa her şey sette başlayıp sette mi bitiyordu?

Şehnaz Dilan: Tabiki asker gibi disiplinliydik. Herkes sette bir bütün olarak çalışırdı. Birbirine karşı saygılıydı. Oynadığım her rolün hakkını vermişimdir. Her şey sette başlar ve sette biterdi…

5) İzleyicilerimiz sizi ağırlıklı olarak Şener Şen ile oynadığınız Aşık Oldum, Kemal Sunal ile oynadığınız Yoksul ve Cüneyt Arkın ile birlikte oynadığınız Vazife Uğruna adlı filmlerden tanıyor. Bu filmlerle ilgili anılarınızı ve sizin için ne ifade ettiklerini anlatır mısınız?

Şehnaz Dilan: Şanslıydım… Çok iyi oyuncularla başrol oynadım… Şener Şen mesela… Bir gün, -nur içinde yatsın- Ertem Eğilmez’den bir azar işitmiş hüngür hüngür ağlamıştım. Yaptığım yanlış da şuydu; eteğimi tam havalandıramıyordum… Kemal Sunal’la çalışmak da bana göre çok zevkliydi. Nur içinde yatsın, bir sahnemizde o kadar ciddiydi ki, bu ciddiliği beni yarım saat güldürdü… Çalışmaya bir süre ara vermiştik… Cüneyt Arkın’lı filmler de en iyi filmlerimdendir. Bir tanesinde rolüm gereği çok zor sahneler vardı. Gerçekten başarıyla tamamlamıştım…

6) Video film furyasından bahseder misiniz? Bu dönem sizin için nasıl bir dönemdi?

Şehnaz Dilan: O zamanlar çok film çekiliyordu. Bir sürü de oyuncular vardı. Başaranlar kaldı, geri kalanlar kayboldu… Bir süre sonra film seçmeye başlamıştım. Çok fazla saçma sapan filmler de çekilmiyordu. Çok iyi bir izleyici kitlesi vardı…

7) “Keşke oynamasaydım” dediğiniz ve “keşke o filmde ben de oynasaydım” dediğiniz filmler var mı?

Şehnaz Dilan: Keşke oynamasadım dediğim bir filmim oldu… Onu da söylemek istemiyorum, çünkü yönetmen “yönetmen” değildi, kemikleri sızlasın… Keşke oynasaydım dediğim Orhan Gencebay ve Adile Naşit’li filmlerdi… Bir de Arabesk filminde oynayacaktım, keşke oynasaydım…

8) Sitemiz sinemamızın Üçüncü Adam’ları, emektarları üzerine bir site. Bizler çalışmalarımızda sıklıkla, onların hak ettikleri değeri göremediklerinden bahsediyoruz. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Şehnaz Dilan: Hiç birimiz hak ettiğimiz yerde değiliz… Bu kadar sene emek vermiş kimse hakkını alamadı ve hala da alamıyor… .İlk önce telif hakları yasasının çıkması lazım lakin, devlette çıkarmaya yanaşmıyor… Senelerdir bekliyoruz… Cumhurbaşkanlığına telif haklarıyla ilgili bir yazı yazmıştım. 20 gün sonra telefon geldi, sizleri çok severiz, saygı duyarız, fakat “olumsuz” denildi… “Cumhurbaşkanı 35 sinemacıya sahip çıkamıyor mu?” demiştim… İşte burası böyle… Sanatçısına sahip çıkan (!) bir ülke… 🙂 Denilen tek şey “olumsuz”… “Para istemiyoruz, hakkımızı istiyoruz, dilenci değiliz biz!” diye yazmıştım…

9) Türk Sineması’nın dününü ve bu gününü değerlendirir misiniz? Sizce sinemamız neredeydi, şimdi nerede?

Şehnaz Dilan: Sinema bence 60’larda, 89’da ve sonrasında iyiydi… Yani şu son bir kaç sene güzel filmler çekildi. Bazı fırsatçılar da bunların arasına kalitesiz filmler çekip sinemalarda gösterime soktular. Bu yine seyirciyi yabancı filmlere yöneltti. Yani şu anda yapılan iyi filmlerin de bir süre sonra sonunu getirecekler. Biz Amerikalılar gibi yaratıcı değiliz… Bizler bir yerde tıkanıp kalıyoruz. Zaten hiç bir zaman da onlar gibi olamayız…

10) Şehnaz Dilan olarak, hayal ettiğiniz yerde misiniz? Sitemiz aracılığı ile bu mesleği yapmak isteyen okuyucularımıza söylemek istedikleriniz var mı?

Şehnaz Dilan: Evet, ben olmak istediğim yerdeyim. 200’e yakın başrol film çektim, dizilerde oynadım… Şunu da söyleyeyim; Ben, insanlar beni tanısın diye hiçbir film çekmedim… Ben bu mesleği sevdim! Zoru başarmak hoşuma gitti. Çünkü yaptığımız iş sabır isteyen bir iş… Artık oyunculuk zengin aile çocuklarına kaldı… Oyunculuk çok zor… Nedenine gelince, bazı yapımcılarımız oyunculukla ilgili okul açmışlar, bu gençlerden para alıp, kendi çektirdiği dizilerde oynatıyorlar… Oyunculuğun okulu olur mu yahu? Eskiden para verip kendini oynattırırlardı, şimdi alenen, utanmadan zengin çocuklarından para alıp oynatıyorlar… Yani artık her şey para… Paran varsa oyuncu olursun… Dizilerde oynayanlara bir bakın, lütfen…

Bir sonraki konuğumuz: Kemal Başar, babası Savaş Başar’ı anlatıyor…

3 responses to “.::Şehnaz Dilan: “Ben, insanlar beni tanısın diye hiçbir film çekmedim… Ben, bu mesleği sevdim!”::.

  1. İyi bir röportaj olmuş emeğinize sağlık. Son paragrafta değerli sanatçımızın değindiği zoru başarmak, gerçekten önemli olan budur.Şimdi zoru başarmanın bir tek yolu var o da sabır ve çalışma değil,paradır.Düzen burada da kirli yüzünü gösteriyor.Oyuncu olmak elbette kolay bir iş değildir.Emek ister,özveri ister, sabır ister…Şimdiki dizilerde oyuncu tiplere baktığımızda bir şeyler anlarız, çaba gösterenler muhakkak vardır ama bir de oyuncuların çoğuna ödenen ücretlerin bir hayli kabarık olması ister istemez düşündürüyor insanı.

  2. Slm şehnaz hanım ben Serkan Van’dan belki unutmuş olabilirsiniz hatırlatayım Van da Yılmaz beyle oynadığınız bir film esnasında tanışmıştık. selamlar.

  3. halit çevirgen

    şehnaz dilan türk izleyicisi tarafından sevilen ve oyunculuğu ile göz doldurmuş bencede manevi açıdan hakettiği yere ulaşmıştır fakat sinema ve tv. de 200 civarı filmde emek vermiş bir sanatçı olarak maddi anlamda aynı şeyi söylemek mümkün değil..kendisi yakın bir zaman önce bir dizi ameliyatlar geçirdi geçmiş olsun diyor saygıyla selamlıyorum..

Bir Cevap Yazın

