.::Tuna Arman: “Maalesef oyunculuk nankör bir meslek… Çalıyorsanız varsınız, seviliyorsunuz… Çalışmıyorsanız o sizi seven seyirci, unutabiliyor…”::.

1) Çocukluk yıllarınızdan kısaca bahseder misiniz? Sanata ilginiz hangi yaşlarda başladı?

Tuna Arman: 2 Çocuklu bir ailenin kızıyım ve ilkokul yıllarında okullara gelen oyunlardan etkilenerek bu mesleğe gönül verdim.

2) Sinema kariyeriniz nasıl başladı? Hatırlıyorsanız, ilk set gününüzü anlatır  mısınız?

Tuna Arman: Sinema, konservatuar yıllarında okuldan gelip bir grup öğrenci almalarının ardından, Mavi Mavi  adlı filimle hayatımıza girdi.

3) Bir bayan oyuncu olarak ne tür zorluklarla karşılaştınız?

Tuna Arman: Ben bayan olarak bir zorlukla karşılaşmadım, Zor bir meslek, yetenekten çok şans gerektiren bir meslek. O yüzden cinsiyetten çok, şans önemli diye düşünüyorum.

4) Çalışma disiplini açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Rolü üzerine düşünen bir oyuncu muydunuz yoksa her şey sette başlayıp sette mi bitiyordu?

Tuna Arman: Fazla disiplinli bir oyuncuyum. Bu yüzden zorluk çekiyorum. 26 yıldır işini önemsemeyen, sorumsuz insanlarla çalışmak çok zor.

5) İzleyicilerimiz sizi ağırlıklı olarak televizyon dizilerinden tanıyor. “Çiçek Taksi” adlı dizideki “Manolya” karakteri ile izleyicilerin beğenisini kazandınız. Bu dizi ve diğer çalışmalarınızla ilgili set anılarınızdan bazılarını ve bu dizilerin sizin için ne ifade ettiklerini anlatır mısınız?

Tuna Arman: Çok sevilen bir rol oldu. Çünkü çok halktan bir karakterdi. Sanırım sevilme nedeni doğal ve içten oluşuydu. Bende Manolya’yı çok sevdim.

6) “Keşke oynamasaydım” dediğiniz ve “keşke o filmde ben de oynasaydım” dediğiniz filmler/diziler var mı?

Tuna Arman: Keşke oynamasaydım dediğim bir rol olmadı, çünkü sevmezsem kabul etmem. Ben işimi çok severek yapan biriyim. İçinde olsaydım dediğim çok iş oldu, gerek televizyonda, gerek tiyatroda…

7) Sitemiz sinemamızın Üçüncü Adam’ları, emektarları üzerine bir site. Bizler çalışmalarımızda sıklıkla, onların hak ettikleri değeri göremediklerinden bahsediyoruz. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Tuna Arman: Maalesef oyunculuk nankör bir meslek… Çalıyorsanız varsınız, seviliyorsunuz… Çalışmıyorsanız o sizi seven seyirci, unutabiliyor…

8) Türk Sineması’nın dününü ve bu gününü değerlendirir misiniz? Sizce sinemamız neredeydi, şimdi nerede?

Tuna Arman: Bana göre her zaman duruma göre ve şartlara göre var oldu sinema. Olanaklar kısıtlıyken de güzel işler yapıldı. Şu an olanaklar doğrultusunda yine güzel işler yapılıyor. Daha iyi günlerin geleceğine inanıyorum.

9) Tuna Arman olarak, hayal ettiğiniz yerde misiniz? Sitemiz aracılığı ile bu mesleği yapmak isteyen okuyucularımıza söylemek istedikleriniz var mı?

Tuna Arman: Bu mesleğe başlarken hayalim olmamıştı. Emek verdim, 26 yıldır bu meslekten ekmek paramı kazanıyorum. Zor günler de oldu, güzel günler de… Her şeyin bedeli var… Bedeli kabul ettiğiniz sürece yaşamınız isteğiniz doğrultuda ilerliyor. Ben yaşamımdan ve mesleki anlamda geldiğim yerden memnunum. İşimi vitrin saysaydım, daha fazla ücretlerle çalışırdım belki. Ama ben işimi, mesleğimi yapmaktayım.

10) Şu an ne yapmaktasınız? Sinema filmi ya da dizi olarak yeni projeleriniz var mı?

Tuna Arman: 2 tiyatro oyunu ve 1 dizi çalışmasındayım. Geçen yıldan beri oynadığım “Hadi Karına Koş” ve bu sezon başlayan “Ava Giden Avlanır” adlı oyunlarla, özel tiyatroda çalışmaktayım. Mart ayında TRT’de yayına girecek olan, “Bulutların Ötesinde” adlı dizide oynamaktayım.

Bir sonraki konuğumuz: Mehmet Bulduk

Bir Cevap Yazın

