Kolsuz Kahraman’ın Kolu .::1973::.

Durun bir dakika!
Beni de dinleyin!
İşten güçten fırsat bulup size yazamadım.
Beni affettiniz mi?
Ne?
Yoksa affetmediniz mi?
Küstünüz mü bana?
Beni unutmamanıza sevindim.
Sağ olun var olun…
 

Bu kez lafı uzatmadan, direk anlatacağım size yakaladığım ufacık (!) hatayı…

Öztürk Serengil, Temel Gürsu‘nun yönettiği Kolsuz Kahraman’ın Kolu (1973) adlı filmde, iki karakteri birden canlandırmaktadır. O dönem sinemacılarımızın çoğu kez çaresiz kaldığı ve ufak detayları atladıkları birçok sahne mevcut sinemamızda. Aşağıdaki fotoğraftaki sahne de onlardan biri.

Sahnede, garson Öztürk Serengil, Kolsuz Kahraman’a içki ikram ediyor. Her iki karakterin de farklı kostümlü dublörleri o sahne çekimlerinde hazır olduğundan, karşılıklı planlar Öztürk Serengil’in kostümünü değiştirmesi ile hızlıca çekiliyor. Çekiliyor ama yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi dublör garsonun tepsiyi tuttuğu kol ile Öztürk Serengil’in oynadığı garsonun tepsiyi tuttuğu kol farklı. Bu ciddi bir devamlılık sorunudur. Lakin çok hızlı çalışan ve kafasında film çekmekten başka yüzlerce soru işareti olan bir yönetmenin sette bundan dolayı rahatsızlık duyduğunu sanmıyorum. Gözden kaçmıştır, umursanmamıştır. Ama bu küçük sineğin kurguda,  az da olsa mide bulandırdığına hiç şüphem yok. Elde başka plan da yok. Bağlayıp geçmişler ve bize de bunu görüp sizlere sunmak kalmış.

Türlü hatalarına ve basitliklerine rağmen eğlenceli bir film Kolsuz Kahraman’ın Kolu. Bu ve buna benzer filmleri “harika kötü filmler” diyerek efsaneleştirmenin bir manası yok. Bu filmlerin basit birer piyasa filmi olduğunu dikkatten kaçırmadan izlemeli, iyi vakit geçirmeye bakmalıyız.

Televizyonda ya da internette denk gelirseniz, şimdiden keyifli seyirler.

Bir Cevap Yazın

