.::Meral Zeren (1950- )::.

Bu haftaki konuğumuz, inişli-çıkışlı sinema yaşantısında herşeyi görmüş, şöhretin en büyüğünü tatmış, en büyük çöküşleri yaşamış bir sinema sanatçısı: Meral Zeren. Güzelliği dillere destan sanatçımız, 80 sonrası sinemayı bıraktıktan sonra sahne hayatına döner. Yakın zamana kadar şarkıcılık yapmaya devam eden ve ara ara televizyon filmlerinde oynayan sanatçımızla, kısacık bir zaman yolculuğu yapalım…

Meral Zeren2

Adı: Meral Zeren (Sanatçının gerçek adının Meral Zeren olmadığı ile ilgili çıkan iddialar kesinlikle yalan. Meral Zeren canlı yayında nüfus kağıdını göstererek bunu açıkladı.)

Doğum Tarihi: 1950

Üst Fotoğraftaki Yaşı: 58

Alt Fotoğraftaki Yaşı: 30

Meral Zeren

Kendisini en son gördüğümde, çekilmesi muhtemel bir televizyon dizisinin, ön toplantısının (!) yapıldığı bir esnaf lokantasına -dışarıda mümkün olduğunca giymeye çalıştığı kürkü ile-  girmişti. İçerde, zamanında kendisinin yaşadığı şöhreti yaşayan hiç kimse yoktu. Lokantadaki tüm insanlar sinemamızın gerçek üçüncü adamları, gerçek karakter oyuncuları/emektarlarıydı. Ben de orada, bana söylenenler doğrultusunda, set ekibine yardımcı olmak için buluyordum. Set ekibi iki kişiydi. Kameraman ve ben…

İçeri girdikten sonra etrafındakilere selam verdi nazikçe. Samimiyetsiz, sessiz sedasız merhabalarla yerine oturdu. İçeride bulunan ve başrollerden birini oynayacak olan Recep Bülbülses adlı şöhret peşinde koşuşturan ve gününü kazanmak için çabalayan bir oyuncu, Bülent Ersoy taklidi yaparak “Hoş geldinnnnnn Meraalllll…” dedi ve oradaki herkes kahkahaya boğuldu. O ise sadece gülümsüyordu. Yüzü hafif kızarmıştı. Çok geçmeden bir sigara yaktı. Ben bir ona bakıyordum, bir etraftaki halen gülmekte olan kalabalığa. İçerinde, sinemamızın kavgacılarından birkaç karakter oyuncusu ve 90 sonrası esas mesleklerini bırakarak sinema işinde tutunmaya çalışan yeni üçüncü adamlar vardı. Ben onlara saygı duyuyordum. Meral Zeren de onlara  saygı duyuyordu. Ama onlar Meral Zeren’i sönmüş bir yıldız gibi görüp, hiçbir saygı göstermiyorlardı. Dayanamadım ve yanına gittim. Ellerini tuttum. “Hala çok güzelsiniz” dedim. Güzel değildi… O da farkındaydı… Kibarca gülümsedi. Onu hep güzel gördüğümü, şu anki durumunun hiçbir şey ifade etmediğini o da biliyordu. Dudaklarına pembe bir ruj sürmüştü. Kabarmış saçlarını düzeltti. “Niçin buradasınız?” dedim. “Para kazanmam lazım…Tutunamadım…” dedi. Televizyonda dönen filmlerinden para alsa, böyle olmayacağını söyledi. “Ama sadece ben değil ki, Kemal (Sunal) de para alamadı. Ama o birikim yaptı. Ben yapamadım” dedi…

Ellerini bir kez daha sıkıca tuttum. “Bakalım… Hayat işte…” dedi ve yapacak hiçbir şeyi olmadığını belli edercesine gülümsedi. Yanından kalktım ve arkadaşlarımın yanına geldim. Her şey bir *Sait Faik hikayesi gibiydi. Bir yıldız kaymış, o lokantaya düşmüştü. Bizler de onun zorla gülümseyen yüzüne bakıyorduk. İnsanlar gülümsüyor ve kendi aralarında büyük bir tempoyla konuşuyor, benimse içim acıyordu…

Ben, onu hala güzel görüyorum…

Genseriko (Nam-ı Diğer Lüzumsuz Adam)

*Sait Faik Abasıyanık: Büyük Türk hikayecisi. Eserleri, Milli Eğitim Bakanlığınca “100 Temel Eser” çerçevesinde tüm ilk ve ortaokul öğrencilerine okutulmakta. Hikayelerini okumanızı ekip olarak şiddetle tavsiye ediyoruz!!!

5 responses to “.::Meral Zeren (1950- )::.

  1. uğur aydınlı

    Meral ZerenTürk sinemasının bir dönemine adını yazdıran bir sanatçımız.Yokluk ve sıkıntıda olan sanatçı devletin ve dostlarının vefasızlığından dert yanmakta haklı değil mi ?.Devletimizin tüm sanatçılarımıza destek olmasını ve ilgi göstermesini istiyorum.
    “Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz; hattâ cumhurbaşkanı olabilirsiniz; fakat, sanatçı olamazsınız.” Atatürk

  2. Mecidiyeköy Mahalleden … ÇOK güzel kara kalem çalışmalarını görmüştüm… VE haksızlığa çok uğradığını … hepimizin yaşadığı şeylerdi bunlarla utanır olurdu herkes, kimimiz karşı çıkardı… Daha çok ağlatırlardı… Dimdik dururdu bazılarımız… Zor günlerin güzel kızıydı Meral Zeren…
    Yaşı daha küçük olmalı … 5 sene falan…
    Hep takip ettim kendisini hiç tanışmadık ama yüreğim onunla oldu… Devrimleri yaşayan bir kadın olarak… lafla peynir gemisi yürümüyor çağları aşarken… Eylem gerekiyor… işte o…
    Sevgilerimle

  3. Üçüncü Adam

    Güzel cümleleriniz için çok teşekkür ederiz efendim. Ne kadar güzel anlatmışsınız.. Selam ve sevgiler bizden…

  4. Bu yazı yüreğimi burktu:( Meral zeren’i çok seviyorum. Bunun sebebide ona çok benzemem belkide?. Kimle yeni tanışsam ona çok benzetirler. Kendimde cok benzetiyorum ona. Gurur verici birsey bu tabiiki.. mimikleri hal hareketlerimiz bile benziyor. Onunla tanışmayı çok istiyorum.. Yada enazinda bir mektup yollamak. Ona nasıl ulaşabilirim?? Amsterdamdan kucak dolusu sevgiler!

  5. Üçüncü Adam

    Merhaba Perihan Hanım. İlginiz için çok teşekkür ederiz. Kendisinin iletişim adresi bizde mevcut değil. Lakin bildiğimiz kadarıyla çok uzun yıllardır aynı evde yaşıyor, yani herhangi bir adres değişikliği söz konusu değil. Hala Bebek’te yaşıyor. Ayrıntılı adresine ulaşabilirsek, mail yolu ile size ulaştırırız. Selam ve sevgiler efendim..

Bir Cevap Yazın

